Zpět na seznam příspěvků

Jak nečekat u doktora

Určitě se Vám to již někdy stalo, přijdete do čekárny, víte že jste objednaní na 10:30 … čekáte, čekate … 11:30, 12:00 a stále nejste na řadě.

čekání u doktora

Důvodů, proč tyto prodlevy vznikají, je hned několik:

  1. Většinou lékař není dopředu schopný určit, kolik času spotřebuje na vyšetření daného pacienta. Jinak se spolupracuje s mladíkem s tenisovým loktem a jinak s babičkou s onemocněním páteře, kyčlí a obou kolen. Proto se většinou bere průměrný čas cca 10–20min na pacienta a podle kterého se pacienti objednávají na určitý čas. Jelikož by bylo ale nevhodné spěchat na některé pacienty se slovy „notak honem honem, venku čekají další pacienti“, nastávají bohužel tyto prodlevy. Pokud již s daným pacientem máme nějaké předešlé zkušenosti, dokážeme lépe určit kolik času je zapotřebí a čekací lhůty v čekárnách se tak zkracují.
  2. Urgentní ošetření a objednaní pacienti mají přednost. Právě kvůli tomu, aby objednaní pacienti byli ošetřeni v předem určený čas, musejí někteří neobjednaní pacienti čekat delší dobu. Pokud jsou objednaní pacienti bráni cca v době, na kterou jsou objednaní, nečekají ani neobjednaní pacienti příliš dlouho. Jestliže však i objednaný pacient čeká již přes 30min na svoji „časovku“, neobjednaný si počká někdy i 1–2 hod. Pacienti se závažným poraněním jsou samozřejmě bráni přednostně, bez ohledu na objedanané či neobjednané pacienty.
  3. Problémy s technikou. Bohužel v dnešní době jsme nuceni veškerou práci vykazovat elektronickou formou a v případě výpadku techniky (porucha PC, zaseknutí tiskárny, přerušení síťové komunikace, …) jsme nuceni práci zpomalit či zcela zastavit. Takových situací je však, zaplaťpánbůh, minimum.

Rady na závěr:

  • Pokud to lze, snažte se objednat předem
  • Pokud v čekárně vidíte spousty lidí, nezoufejte, několik minut vyčkejte a uvidíte jak rychle jsou pacienti vyšetřováni
  • Odhadněte věkové složení čekárny a podle toho můžete usoudit na délku čekací doby
  • Pokud se Vám nechce čekat, můžete sestřičku při vchodu do čekárny poprosit o objednání, příště tak pravděpodobně čekat nebudete
Zpět na seznam příspěvků

Dále by Vás mohlo zajímat:

  • Zranění typická pro volejbal

    Ačkoliv je volejbal bezkontaktní sport, dochází při něm často ke specifickým zraněním. Nejčastěji postiženími hráči jsou blokaři a smečaři. Ke kontaktu dochází většinou na síti, kde při doskoku může…
  • Ortopedické diagnózy

    Nejčastější diagnózy v ortopedii KYČEL: M161 Artróza kyčelního kl. KOLENO: M171 Artróza kolenního kl. M22 Patelofemorální poruchy M23 Meniskopatie M24 Jiné poruchy kl. (volné těleso, poruchy…
  • Jak jsem (ne)zprovoznil eRecept

    Řekl jsem si, že vyzkouším, jak je pro běžného uživatele, lékaře, „snadné“ zprovoznit eRecept. Jako první mě napadlo, že zkusím kontaktovat telefonickou podporu eReceptu. Volám 800 900 555. „Dobrý…
  • Sudeckův syndrom

    dříve též nazývaný algoneurodystro­fický syndrom Sudeckův syndrom je komplexní regionální bolestivý syndrom (KRBS). Může mu předcházet trauma dané oblasti, ale někdy může být též bezúrazový. …
  • Pozor na kombinace léků

    Při bolestech svalů a kloubů si pacienti chodí do lékárny pro volně prodejné léky proti bolesti. Často však zapomínají sdělit, že současně užívají i jiné léky. Některé kombinace léků však můžou…